مکن ای صبح طلوع
شب عاشوراء، به فدای غریبی ابا عبد الله الحسین علیه السلام
از همه دوستان التماس دعا دارم برای شفاء مریضان دعا کنید . . .
زبان حال بی بی فاطمه زهراء سلام الله علیها
مکن ای صبح طلوع . . .
برنامه های من در دهه اول محرم
1) نماز ظهر حسینیه نصرت (قرائت زیارت عاشوراء - ذکر مصیبت)
2) ساعت 12:30 تا 14 حلقه معرفت با موضوع (تربیت شخصیت) خوابگاه برادران - فجر 5 دانشگاه فردوسی مشهد
3) نماز مغرب و عشاء خوابگاه پردیس 3 دانشگاه فردوسی مشهد
4) ساعت 18 - 19:30 جلسه پرسش و پاسخ با موضوع (ویژگی های جوانان مهدوی و جوانان حسینی) خوابگاه فجر 5 دانشگاه فردوسی مشهد
5) مهرآباد مشهد - سخنرانی با موضوع (ویژگی های محافظین دین در طول تاریخ) ساعت 20:20 تا 21
6) خیابان تعبدی - سخنرانی با موضوع (پارادوکس های سبک زندگی در بررسی فرمایشات امام حسین علیه السلام از مدینه تا کربلا)
از همه دوستان در این ایام عزاداری سید و سالار شهیدان التماس دعا دارم.
فقط حیدر امیر المومنین است

سلام دوستان
این روزها اینقدر سرم شلوغه که واقعا وقت نمی کردم و نمی کنم که مطلب بذارم، هم واسه غدیر و هم واسه محرم حسابی برنامه های فشرده و شلوغی دارم، فقط به خاطر اینکه یکی از دوستان بزرگوار و زحمتکش و مدافع غیور ولایت واسم پیامک فرستاد و گفت که این باکس محتوایی غدیر رو بذارم روی سایت و از طرفی هم سایت هم هنوز راه اندازی نشده و در دست اقدام است لذا فقط می تونم لینک دانلودش رو واستون بذارم و اصل سایت،ان شاء الله ما را نیز در جمع غدیریان محسوب نمایند.
لینک دانلود مجموعه مقالات درباره غدیر

شمارش معکوس
سلام دوستان، قبل از هر چیز:
سالروز ازدواج تنها زوج معصوم عالم، وجود مقدس و نازنین مولا امیر المومنین علی ابن ابیطالب صلوات الله علیه (روحی له الفداء) و سیده ی دو عالم، قرة عین الرسول بی بی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را به شما تبریک می گم.
یادتونه که گفتم قراره یه اتفاقی بیفته، و یه خبر خوشی رو بهتون بگم، تا یه جاهایی کار پیشرفت کرده اما هنوز محتاج دعای شما بزرگواران هستم تا روند کار سرعت بیشتری پیدا کنه، ممنون می شم اگر دوستان خواهران و برادران ایمانی بنده، دختران و پسران گل مذهبی و متدین، دعا کنند تا خداوند متعال در این کار، توفیق بیشتری عنایت بفرماید.
باتشکر
یا علی
و من الله التوفیق فی جمیع الامور
اسراف کاری در مجالس ترحیم
نمی دونم می دونید که غذاخوردن خونه صاحب عزا کراهت داره، یعنی چی ؟؟؟ ما یه دستورات دینی داریم که به طور کلی تغییر کرده و یا به طور کلی تحریف شده، مثلا: وقتی یکی از اعضاء یه خانواده ای از دنیا می رود، و آن خانواده عزادار می شوند، جهت پذیرایی از میهمانان در مجالس ترحیم و اتعزیه و ختم بسیار به زحمت می افتند، دستورات اسلام این است که مستحب است آشنایان و همسایه ها و اقوام خانواده صاحب عزاء، غذا تهیه کنند و به خانه او ببرند و نگذارند او غذا و طعام طبخ کند و بپزد و یا تهیه اطعام مهمانانش را ببیند، لذا خوب است که آشنایان به جهت رعایت حال خانواده عزادار مراعات حال او را بکنند و لا اقل بر غم از دست دادن عزیزشان، غم خرج و مخارج مجالس ختم را نیفزایند، لکن رسم و رسومات و آداب خرافی و بی اساس چیز دیگری را ایجاب می کند و متاسفانه کسی جرات مخالف و احیای سنت الهی را ندارد و معمولا در این موارد به جهت حفظ آبرو، خانواده عزادار مجبور می شود با قرض و وام این مخارج را به عهده بگیرد و از زیر بار این مسئولیت سنگین، شانه خالی نکند.

امروز برای نماز ظهر رفتم مسجد و حسینیه ای که امام جماعت آن هستم، قبل از نماز در ساعت صبح، مجلس ختمس برگزار شده بود، وارد مسجد شدم با صحنه ی عجیبی مواجه شدم، چند دسته گل بزرگ و گران قیمت برای عرض تبریک داخل مسجد قرار داده بودند وقتی این منظره را دیدم بسیار ناراحت شدم چرا که این کارها حرام است زیرا اسراف و تبذیر است، و برای اداء احترام و عرض تسلیت یک کار حرام و ناپسند را با هزینه گزاف و سنگین انجام می دهند، یکی نیست بگوید: بابا به جای این کار هزینه این گل هایی که یک روزه پژمرده می شود و باید همه آنها را دور ریخت و حتی لاشه آنها به هیچ کار دیگری نمی آید، همان مبلغ را خیرات کنید. ثواب بیشتری گیر میت مرحوم می آید.
آنچه بیشتر انسان را می آزارد این است که از طرفی کمک به خانواده صاحب عزاء در برگزاری مجالس به فراموشی سپرده شده است، اما این خرجهای الکی و بیهوده رسم شده است و نشانه شخصیت و فرهنگ و کلاس و مد شده است و اگر کسی مخالفت کند انگ متحجر به او می زنند . . . العیاذ بالله
البته من به صاحب عزاء و مهمانانش تذکر دادم و سکوت نکردم چون نهی از منکر واجب بود اما این را گفتم تا دوستان بازدید کننده عزیز نیز این موضوع را متذکر شوند
یا علی
و من الله التوفیق فی جمیع الامور
دیدار نگار تنها

مشغول تو با مردم بارانی خویشم
شاد از رخ یار و دل طوفانی خویشم
عشقت همه در جانم و مهرت شده کیشم
با یاد تو من گرم غزلخوانی خویشم
ای کاش که من هم بشوم ساکن کویت
دلخسته زدنیا و پریشانی خویشم
یاران و رفیقان همه از خویش گذشتند
بشکسته پر و بالم و زندانی خویشم
چون ساقی فرزانه ی این میکده من هم
سر خوش ز سبوی غم پنهانی خویشم
ای کاش هزاران بدهم جان به فدایت
شرمنده ترین از غم کم جانی خویشم
در بزم تو هیچم نبود فکر کم و بیش
مست از می مولای خراسانی خویشم

شنیدم که نگار مهربان نظر لطفی بر قشر ما سربازانش در این حوالی نزدیک ما، مرحمت نموده و صد حیف که ما از فیض حضورش، و از درک وجودش محروم ماندیم. خوشا به سعادت لایقان

نهم فروردین امسال روز ولادت حضرت زینب سلام الله علیها توفیق داشتم در حرم امام رضا نماز مغرب و عشاء رو به حضرت آقا امام خامنه ای اقتدا کنم، اما هنوز هم مشتاق دیدار دوباره ام

به امید قدم نهادن مولای خراسانی به دیدگان ما در مشهد مقدس

الوعده وفا

دستم به روی سـینه برای ارادت اسـت
ایـن بارگـاه قدس امـــام کرامــت اســت
فرقی نمی کند ز کجا می دهی سلام
او می دهد جواب تو را، اصل نیت است
فرقـی نمـی کـنـد کـه کـجـای حــرم روی
حـتـی نـگـاه کـردن گنـبـد عبـادت اسـت
صَلَّی اللهُ عَلَیکَ یَا أَبَا الحَسَن یَا عَلِی بنِ مُوسَی الرِّضا و رَحمَةُ اللهِ و بَرَکَاتُه
سلام دوستان، رفتم حرم امام رضا ساعت 9 - 10 صیح، از طرف همه دوستان و اونهایی که التماس دعا گفتن و نگفتن، دعا کردم و به یاد همتون بودم، الحمد لله که وعده ای که دادم را، وفا کردم
یاعلی
به اميد رضاي رضا - به بهانه روز زيارتي امام رضا
مرحوم سيد بن طاووس در كتاب اقبال، و علامه مجلسي در كتاب زاد المعاد، و مرحوم محدث حاج شيخ عباس قمي در مفاتيح الجنان، در بخش اعمال ماه ذي قعده ، زيارت امام هشتم علي بن موسي الرضا را در روز بيست و سوم اين ماه، مستحب دانسته اند. زيارت امام رضا بسيار ثواب دارد و بنا به فرموده خود حضرت امام رئوف، اگر كسي من را زيارت كند و آگاه به حق من باشد و زيارتش با معرفت باشد، اگر گناه جن وانس را هم مرتكب شده باشد ولي من و پدرانم در روز قيامت او را شفاعت خواهيم كرد، (البته پر واضح است كه منظور گنهكاري است كه از گناه خود توبه كرده است، نه آن شخصي كه قصد گناه را دارد، يا قصد توبه و بازگشت و دست برداشتن از گناه را ندارد) و همچنين فرمود: اگر كسي يك بار به زيارت من بيايد، من در سه جا به فرياد او مي رسم و پاسخ زيارتش را مي دهم:
۱: شب اول قبر
۲: به هنگام عبور از پل صراط
۳: هنگام محاسبه اعمال و در نزد ميزان
ما اعتقاد داريم كه امام رضا معصوم هستند و از گناه و خطايي حتي كوچك، مبرّا مي باشند، و وقتي اين امام رئوف وعده فرموده اند، به تحققش يقين داريم لذا آن كسي كه دوست دارند در اين سه مكان، امام رضا، ياريش كنند، همين الان از راه دور و نزديك، رو به حرم امام رضا بايستد، و يك زيارت معنوي با قلب و جان و دلش داشته باشد، و سلامي خدمت حضرت عرض كند و يقين داشته باشد كه :
گر چه دوريم به ياد تو قدح مي گيريم - بعد منزل نبود در سفر روحاني
البته ۲۳ ذي قعده، بنا بر يكي از اقوال، سالروز شهادت علي بن موسي الرضا عليه السلام نيز مي باشد
اين را براي آنهايي مي نويسم كه مشتاق زيارت امام رئوف هستند و دلشان تنگ شده براي زيارت حرم آقا، و براي اينكه وظيفه زير سايگي خودم مي دانم، از طرف انها حتما به زيارت امام رضا مي روم و برايشان دعا مي كنم، التماس دعا
از طرف تمامي دوستان و حاجت مندان نائب الزياره هستم ان شاء الله
مُشتُلُق
سلام دوستان و بزرگواران
ان شاء الله تا چند روز آینده یه اتفاق جدید و خوبی می خواد بیفته، که حتما خبرتون می کنم، و به اطلاع دوستان خواهم رساند، فقط می خواستم بگم خودتون رو آماده کنید، که ان شاء الله در خوشحالی شریک باشید.
یا علی
و من الله التوفیق فی جمیع الامور
می توان خوب بود، فقط باید بخواهی
الندم توبه
پشیمانی، توبه است.
میشه خوب بود، کارها رو خوب انجام داد، به همه خوبی کرد.
فقط باید بخوای
به همین آسونی
حر بن یزید ریاحی که گناه کمی هم مرتکب نشده بود، بلکه چه بسا زمینه ساز شهادت امام حسین علیه السلام بود، چرا که اگر راه حضرت را نمی بست، شاید این فاجعه اتفاق نمی افتاد، اما خواست که خوب باشد.
برگشت خدا و نماینده خدا در بین مردم، با آغوش باز از او استقبال کردند و او را به عاقبت خیرش رسانیدند.
فقط کافی است که بخواهی . . .
أستغفر الله ربی و أتوب إلیه

ولادت امام رضا علیه السلام مبارک
ولادت با سر سعادت امام هشتم شیعیان، ضامن آهو، ولی نعمت ما ایرانی ها، امیر دلها، ملجأ و پناهگاه بی پناهان، حضرت ابالحسن علی ابن موسی الرضا صلوات الله علیه، را به محضر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و رهبر عزیزمان و شما محبین اهل بیت تبریک عرض می کنم.

((( ما مشهدی ها، همسایه امام رضا نیستیم، زیر سایه امام رضا هستیم )))
دوستان در این شب عزیز و مغتنم، برای همه حاجتمندان، خصوصا فرج مولا بقیة الله الاعظم و برآورده شدن حاجات، و رفع مشکلات و موانعِ ازدواج جوانان و شفای مریضان، حتما دعا کنید.

پارادوکس
گرامی داشت هشت سال دفاع مقدس
سلام تا حالا به این فکر کردین که ما وزارت جنگ نداریم، بلکه وزرات دفاع داریم، می دونید واسه چی؟ واسه اینکه پیام ایران اسلامی در تعامل با کشورهای جهان، صلح و نوع دوستی است و مخالف با تبعیض نژادی است و لذا نیازی به جنگ و ستیزجویی ندارد، و همچون بعضی کشورها که تنشان می خارد برای جنگ، نیست، لذا به دستور امام خمینی این وزارت خانه، به وزرات دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نامگذاری شد. و ما در صدد تجهیز قوای نظامی هستیم فقط به خاطر بالا بردن قوای دفاعی در زمان حمله احتمالی دشمن، و گرنه ایران آغاز کننده جنگ نمی باشد. این را گفتم به خاطر توجه دقیق تر به نام " دفاع مقدس " که در هفته گرامیداشت آن هستیم و بسیار وظیفه سنگینی داریم که در جهت حمایت و دفاع از ارزشها، در مقابل شهداء و جانبازان و آزاده های هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی شرمنده و سرافکنده نباشیم. آنچه که مهم است الگو گیری از سیره شهداء و آزادگان و جانبازن جنگ است تا در دفاع از دین و ارزش ها و اسلام و قرآن سربلند بمانیم.
یا علی
و من الله التوفیق فی جمیع الامور
ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها مبارک + تساوی حقوق زن و مرد
* * * ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها مبارک باد * * *
قبل از اینکه این پست جدید را بنویسم، باید به اطلاع دوستان برسانم، به جهت آغاز سال تحصیلی جدید با توجه به اشتغال درسی حقیر، دیگر مثل سابق نمی توانم این وبلاگ را به روز کنم، اما برنامه ریزی کرده ام که حداقل هفته ای یک بار یک یادداشت جدید، در موضوعات مرتبط، ارائه کنم، امید است خداوند توفیقش را عنایت فرماید.
این یادداشت، به بهانه ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، مکتوب شد، و از دوستان می خواهم که حتما در بخش نظرات، با درج نکات سودمند بنده و سایر خوانندگان را بهره مند گردانند.
بدون مقدمه برم سر اصل مطلب، آیه ای در قرآن شریف داریم که خداوند متعال می فرماید: مَنْ عَمِلَ صالِحاً مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثى وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَياةً طَيِّبَةً وَ لَنَجْزِيَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ ما كانُوا يَعْمَلُون، هر كس كار شايستهاى انجام دهد، خواه مرد باشد يا زن، در حالى كه مؤمن است، او را به حياتى پاك زنده مىداريم و پاداش آنها را به بهترين اعمالى كه انجام مىدادند، خواهيم داد. (نحل 97)
در این آیه دقت کنید خداوند می فرماید هر کسی که عمل صالحی انجام دهد فرقی ندارد چه زن باشد یا مرد، و البته با ایمان است، او را به حیاتی پاک زنده می داریم و . . .
خیلی از اوقات از دوستان دانشجو و خانم ها شنیده ام که اسلام بین زن و مرد تبعیض قائل شده است، و حقوق زن و مرد رعایت نشده، امروز که روز ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها می باشد، فرصت خوبی است تا به عنوان نمونه و برای پاسخ به این شبهه و سوال متداول که برگرفته از تفکرات منحرف فمینیسم افراطی است، به این مساله بپردازم و توضیحاتی در حد توان و وقت محدود نگارنده در ارتباط با این موضوع ارائه شود.
در بین اهل بیت معصومین صلوات الله علیهم اجمعین، بزرگوارانی هستند که جایگاه والایی دارند و خداوند متعال به ایشان عنایات ویژه داشته، همچون قمر بنی هاشم ابالفضل العباس صلوات الله علیه، حضرت خدیجه سلام الله علیها و حضرت زینب سلام الله علیها و حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، این بزرگواران معصوم نیستند، اما در مرتبه ای بعد از مصومین تالی تلو معصومین می باشند، و خداوند به آنها مرتبه ای را عنایت فرموده که در نزد اهل بیت جایگاه ویژه ای داشته اند، مثلا حضرت معصومه سلام الله علیها، چنان عظمت و شأن جلیلی دارند که امام صادق صلوات الله علیها (45 سال قبل از ولادت حضرت معصومه و 70 سال قبل از وفات ایشان) می فرمایند: دخترم که از فرزندان موسی بن جعفر می باشد در قم مدفون می گردد که شفیعه روز محشر می باشد، و هر که او را زیارت کند، بهشت بر او واجب گردد.
این دو ویژگی که به مقام حضرت معصومه نیز اختصاص یافته است، با اینکه ایشان بانویی میانسال و مجرد بوده اند و ازدواج هم نکرده اند، به چه جهت است؟؟؟ دلایل متفاوت و متعددی دارد و فضایل ایشان نیز کم نیست، اگر بخواهم به بیان فضایل حضت معصومه اشاره کنم، در این مختصر امکانش نیست و مجالی وسیع تر را می طلبد، لکن به این اندازه بگویم که چه زن باشی یا مرد، در پیشگاه خداوند متعال تقوی مهم است، وقتی امام رضا، بعضی از حاجتمندان را به خدمت خواهراشان حضرت معصومه ارجاع می دهند، و همچنین امیر المومنین به پدر آقای مرعشی نجفی بعد از انجام یک چله ای که مجرب حاجات را روا می کرده، و در صدد زیارت قبر حضرت زهرا سلام الله علیها بوده اند، می فرمایند که به زیارت کریمه اهل بیت برو که ثواب زیارت ایشان همچون زیارت جده ات فاطمه زهراست و گویا جده ات را زیارت کردی، این فضایل همه و همه نشان از این دارد، که ایشان در پیشگاه خدا و معصومین جایگاه والایی دارند. در دین ما به مقام زن نیز توجه فراوانی شده است، و نمونه بارزش بانوانی هستند که اولیاء الهی و مرجع معنوی مومنین می باشند. به نظر من این بهترین پاسخ برای کسانی است که می گویند در دین ما زن جایگاهی ندارد، این اشکالات و سوالها به راحتی و با اندک تاملی جواب داده می شوند لکن بایستی خداوند دلی روشن و چشمی بصیر، عنایت فرماید.
در پاره ای از مسائل بیش از این نیاز به توضیح است، که به جهت ضیق وقت بنده، ان شاء الله در آینده به ادامه آنها می پردازم.
یا علی
و من الله التوفیق فی جمیع الامور
شبیه مادر
آجرک الله یا صاحب الزمان
سالروز شهادت امام صادق صلوات الله علیه، رئیس مذهب تشیع، ششمین امام اهل ایمان، غریب مدینه، را به محضر امام زمان، رهبر معظم انقلاب و تمامی محبین اهل بیت تسلیت عرض می کنم، در این شب پر از غم به جهت کسب فیض، و با توجه به کمبود وقتم، چند لینک مفید را جهت مطالعه دوستان عزیز قرار دادم و به همین این مقدار بسنده می کنم، امید است نام همه ما در جمع عزاداران ثبت و ضبط شود ان شاء الله.
گزيدهاى از اخلاق حضرت امام جعفر صادق عليه السلام
ویژه نامه شهادت امام صادق علیه السلام

شخصیت شما چگونه است؟
پنج راه آسان برای تقویت اراده . . . (بخش دو)
3) همنشینی و تاثیر پذیری از انسانهای با اراده و عزم: نشستن و هم کلام شدن با انسان های بزرگ بر روی آدمی تاثیر به سزایی دارد، برای همین است که در وصایای اولیاء دین، نسبت به انتخاب رفیق و همنشین، بسیار تاکید شده و ویژگی ها و معیارهای زیادی را ارائه نمودند. در آداب عیادت از مریض این نکته توصیه شده است که به مریض، روحیه دهید، هر چند می دانید که او زنده نمی ماند، چرا که در او تاثیر می گذارد و با نا امیدی او را عیادت نکنید. از مرحوم امام رضوان الله تعالی علیه در فرودگاه های کشورهایی که تبعید شده بودند، سوال شد که تا چه زمانی اینقدر سختی را تحمل خواهید کرد، امام فرموده بودند: اگر تمام فرودگاه های کشورهای جهان را زیر پا بگذارم و هیچ کشوری من را نپذیرد ولی سکوت نخواهم کرد تا به هدفم نرسم، دست بر نمی دارم. این اراده انسانهای بزرگ را مطالعه کردن و آشنا شدن با این بزرگان از حیث الگوگیری بسیار در اراده و عزم انشان تاثیر می گذارد.
4) جدیت و تلاش: در دستورات دینی داریم که : علیکم بالجد و الاجتهاد، (بر شما واجب است جدیت و تلاش و پشتکار و پیگیری امور) سه اصل اساسی، سبب موفقیت در همه امور است: برنامه ریزی، جدیت، پیگیری، و اگر کسی امید انجام دادن کاری یا به پایان رساندن پروژه ای را دارد ولی این سه موءلفه اساسی را نداشته باشد، نمی تواند کاری را پیش ببرد.
5) شروع کردن و دست به کار شدن و به فردا نینداختن: یکی از مواردی که باعث تضعیف اراده است، همین است که انسان فکر می کند مهلت و وقت زیادی دارد، و اگر امروز نشد، فردا انجام می دهد و اگر فردا نشد، پس فردا و همین طور کارهایش عقب می افتد و به تاخیر می اندازد، این انسانها تسویفیون می باشند، که اصحاب و یاران شیطان هستند، یعنی همانهایی که هر کار خیری را بخواهند انجام دهند با خود می گویند: از فردا، ولی در گناه و معصیت عجله می کنند. تسویفیون در جهنم اند و همان هایی هستند که اهل جهنم از ایشان می پرسند، چرا عذاب می شوید و به جهنم افتادید، در جواب می گویند ما انسانهایی بودیم که در دنیا هر باز که قصد می کردیم توبه کنیم، به فردا موکول می کردیم و همینطور تاخیر می انداختیم و با خود می گفتیم وقت است و هنوز جوانیم که ناگهان، اجلمان سر رسید و بدون توبه و محاسبه و پاکسازی دستمان از دنیا و انجام عمل صالح کوتاه شد. خواجه نصیر طوسی در کتاب " اوصاف الاشراف" راه هایی را برای رسیدن به کمال بیان فرموده و اول از همه این نکته را اشاره کرده است که : خواستن به تنهایی کافی نیست، تا اراده نباشد، هیچ کاری انجام نمی شود و هیچ تکاملی محقق نمی شود.
چاشنی تمام این راهکارها، توسل و کمک گرفتن از خدا و اهل بیت معصومین صلوات الله علیهم أجمعین می باشد و اگر نباشد عنایت و لطف ایشان، باقی همه هیچ است و پوچ
پایان
یا علی
و من الله التوفیق فی جمیع الامور
پنج راه آسان برای تقویت اراده . . . (بخش یک)
صبر
حضرت علی صلوات الله علیه می فرمایند: صبر بر سه قسم است:
1) صبر در عبادت، 2) صبر در مصیبت، 3) صبر در مقابل معصیت و گناه و عصیان
صبر در عبادت: اینکه انسان، در عبادت عجله نکند و زود عبادت خود را به پایان نرساند، و در انجام کارهای عبادی خود بردباری داشته باشد، این صبر، بسیار زیبا است.
صبر در مصیبت: به هنگام وارد شدن مصیبت ناله و شکایت نکند ودر مقابل امر خداوند متعال تسلیم محض باشد.
صبر در مقابل گناه و معصیت: این نوع از صبر بسیار مهم است که از آن تعبیر به صبر در مقابل ارتکاب گناه شده است، یعنی به هنگام وسوسه شیطان و غلبه شهوت، انسان صبر کند و از خدا بخواهد تا فشار گناه را از او بردارد و یاری اش کند.
جریان میرداماد بسیار قشنگ است، وقتی دختر پادشاه به خاطر ازدواج نکردن با مردی که دوستش نداشته، از قصر فرار می کند و سربازان شاه او را دنبال می کنند، به مدرسه علمیه و حجره میرداماد پناه می آورد، در کنار حجره شب تا به صبح، میخوابد، این دختر جوان و زیبا که در لباس عروس آراسته نیز بوده است، در اتاقی خلوت به همراه میرداماد، تا به صبح بدون هیچ خطری استراحت می کند، فردای آن روز که سربازان پادشاه، دختر پادشاه را در حجره او پیدا می کنند، هر دو را به قصر شاه می برند، وقتی پادشاه از میرداماد می پرسد که چگونه توانستی خودت را کنترل کنی و در اتاق خلوت با یک دختری زیبا تا به صبح پاکدامنی خودت را حفظ کنی و دامنت را به گناه آلوده نسازی؟؟؟ در جواب میرداماد می گوید: من تا به صبح مشغول مطالعه بودم هر بار که شیطان من را وسوسه می کرد و به گناه دعوت می کرد، دستم را روی شعله آتش چراغ روغنی خویش، که برای مطالعه روشن کرده بودم، می گرفتم و حرارت آتش را که حس می کردم، با خود می گفتم که حرارت آتش جهنم هفتاد برابر آتش دنیاست، لذا شهوتم فروکش می کرد، و شیطان از من دور می شد، وقتی که پادشاه دستان میرداماد را مشاهده کرد، دید که تمام انگشتان او بر اثر حرارت شعله چراغ سوخته است. دستور داد که دخترش را به تزویج او در آورند و در دربار شاه، میرداماد جلال و عظمتی پبدا کرد، چرا که پادشاه از پاکدامنی و تقوا و صبر، میرداماد در مقابل گناه، به او علاقه مند شده بود.
یا علی
و من الله التوفیق فی جمیع الامور
تقوا
إلتماس تأمل و تفکر
سلام این سوال یکی از دوستان است که به نظرم بسیار قابل تامل است، برای همین برای شما نیز نوشتم که :
چرا اول انقلاب دشمن، علماء دین را شهید و ترور میکرد؛ اما امروزه دانشمندان علمی را ترور میکند؟
امیر المومنین علی ابن ابیطالب صلوات الله علیه در مقوله دشمن شناسی می فرماید: مَن نَامَ، لَم یُنَم عَنهُ. اگر کسی سرش را مثل کپک (پرنده اهلی، نه پدیده ای که بر اثر فعل و انفعالات شمیایی به وجود می آید) داخل برف کند، و بخوابد و از دشمنش غافل باشد، باید بداند که دشمن زرنگتر از این حرفهاست و نمی خوابد و بر علیه او لحظه به لحظه برنامه ریزی می کند، از آنجایی که یکی از پارامترهای دشمن شناسی پیگیری خط راهبردی دشمن در فعالیتهایش می باشد، نه چند مرحله بعد از اقدامات دشمن، بلکه با روشن بینی و بصیرت، قبل از هر اقدامی، آماده سازی قبل از طراحی وبرنامه ریزی دشمن ضرورت است که در رهنمودهای مقام معظم رهبری بسیار به آن توصیه شده است، می توانیم با تأمل و دقت به این نکته پی ببریم که، در طول عمر سی و چند ساله انقلاب عظیم جمهوری اسلامی ایران که به دست با کفایت امام روح الله پایخ گذاری شده است، شاهد فتنه ها و بلیات زیادی بودیم که در بازه زمانی خودش، بسیار حساس و مهم بوده و نقطه اساسی مرکزیت انقلاب را هدف گرفته بوده است و از طرفی با بررسی بسیار سطحی عملکرد دشمن می توان فهمید که، دشمن نقاط حساسی که در پیشرفت ایران بسیار موثر بوده را نشانه گرفته و به آن ضربه وارد کرده، به امید اینکه ارکان نظام متزلزل شود ولی زهی خیال باطل.
اول انقلاب هنوز مردم با مبانی و تفکرات آزادی خواهی اسلام ناب محمدی بر اساس جمهوریت که ارمغان مرحوم امام رضوان الله تعالی علیه بود، آشنا نشده بودند، و این رسالت علما بود که مردم را با این مسائل آشنا سازند و آگاهاندن مردم هیچ نتیجه ای پر اهمیت تر از به هلاکت رساندن استکبار و نمایان کردن دستشان، در پی نداشت، که بدین جهت دشمنِ تروریست، با همکاری گروهک های تروریستی این نیروهای فکری و تاثیر گذار را از سر راه بر می داشت، به گمان اینکه یریدون ان یطفئوا نور الله بأفواهم و الله متم نوره و لو کره الکافرون
ولی الان برای میهن ما، بر اساس سند چشم انداز بیست ساله ایران اسلامی جهت تقویت و تبدیل ایران به عنوان قدرت اول در منطقه در زمینه های مختلف، پیشرفتهای علمی در زمینه های انرژی اتمی و نانوتکنولوژی و علوم فضا و . . . . بسیار مهم است و حال که مردم با روشن گری علمای گذشته و حالِ خود، بر اصل خباثت آمریکا و اسرائیل واقف شده اند، دیگر از بین بردن علما و روشنگران دینی، باعث شفاف شدن بیشتر چهره خبیث مستکبران می شود و از اولویت اول کاری دشمنان تنزل یافته، و پرونده دانشمندان علمی که فرزندان تربیت شده علمای دین در اول انقلاب و نیز حاصل و ثمره خون شهیدان می باشند، به عنوان آینده سازان ایران اسلامی روی کار آمده و وجودشان و فعالیت هایشان برای دشمنان خطرناک تر شده اند، لذا فکر از بین بردن این دانشمندان به عقل های ناقصشان خطور کرده که بازهم شکست خورده بیرون می آیند و روز به روز ذلیل تر و خوار تر می شوند بعون الله و قوته.
ادامه دارد . . .
مشتاقانه منتظر شنیدن نظرات شما دوستان هستم
یا علی
و من الله التوفیق فی جمیع الامور
افتخار طلبگی
سلام بزرگواران:
یک آقا پسر گلی، از بنده درباره ورود و ثبت نام در حوزه سوال پرسیدند و با خودم گفتم شاید واسه دیگران نیز این سوال مطرح شده باشد، لذا اطلاعات و راهنمایی های لازم را در این پست، برای سایر دوستان، می نویسم.
سوال:
سلام، من جوان 17 ساله علاقه بسيار زيادي به طلبگي دارم من در شهرستان قاين خراسان جنوبي زندگي ميكنم ميخواستم مرا راهنمايي كنيد و درباره ي زمان ثبت نام و طريقه ثبت نام حوزه توضيح دهيد.اگر اطلاعاتي در مورد حوزه علميه قاين داريد در اختيار بنده قرار دهيد ممنون ميشوم.
ياعلي
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
پاسخ مدیر وبلاگ:
سلام پسرم، آقا رضا
حوزه های علمیه کل کشور؛ در هر سال، فراخوان پذیرش علاقه مندان را در مقطع سیکل و دیپلم و . . . را با استفاده از رسانه ها، اطلاع رسانی می کنند و معمولا در بازه ی زمانی اردیبهشت و خرداد، این کار انجام می شود. حوزه علمیه خراسان جنوبی، زیر نظر خراسان رضوی می باشد، و یک شعبه و یا نمایندگی خراسان رضوی، در استان شما که خراسان جنوبی باشد، فعال است.
من لینک سایت های مراکز مدیریت حوزه های علمیه ای راکه می توانی، جهت کسب اطلاعات بیشتر، به آنها مراجعه کنی، گذاشته ام، اما قبل از هر چیز، ذکر این نکته ضروری است که ورود به حوزه و اشتغال به دروس حوزوی فقط به صورت رسمی نیست، بلکه پسرم می توانی برای اینکه از وقتت بیشتر استفاده کنی، به صورت غیر رسمی در یکی از مدارس حوزه علمیه پذیرش شوی و درس را آغاز کنی و برای سال آینده در آزمون ورودی شرکت کنی، پس از قبولی در آزمون ورودی، و مصاحبه های پذیرش، کلیه دروسی را که در سال تحصیلی اول فرا گرفته ای، در ابتدای سال تحصیلی جدید، می توانی امتحان دهی و پس از کسب نمره قبولی، در سال دوم مشغول به ادامه تحصیل به صورت رسمی شوی. به همین راحتی
برای شما و همه جوانان، موفقیت در همه عرصه و زمینه ها را از خداوند متعال خواستارم.
یا علی
و من الله التوفیق فی جمیع الامور
صلوات بر محمد و آل محمد
پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند:
البَخیلُ حَقَّاً مَن ذُکِرتُ عِندَهُ وَ لَم یُصَلِّ عَلَیَّ
بخیل و خسیس واقعی و حقیقی کسی است که من را یاد کند، و بر من صلوات نفرستد.
وسائل الشیعه جلد 7 صفحه 204
شب جمعه است جهت تعجیل در فرج امام زمان و خشنودی حضرتش (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
سلامتی و طول عمر مقام معظم رهبری
سلامتی محبین اهل بیت
رفع مشکلات و موانع ازدواج جوانان
صلوات
از اعمال روز جمعه، ذکر 100 صلوات است.
تقصیر آقایون است که . . .
بررسی علل و عوامل فساد و عدم عفاف و حجاب در جامعه
" اگر این یادداشت را نخوانید، نصف عمرتان بر فناست "
سلام
به قول بابا إتی " مرد نیست این دوست عزیزمون که . . . "
مرد نیست اون نامردی که میذاره زنش، خواهرش، دخترش، مادرش، به طور کلی ناموسش، با هر وضعی که امکان داره بیاد تو جامعه
به نظر من معضل بی حجابی، نه بد حجابی، یه معضلی است شبکه ای و اجتماعی و همه اجتماع مقصرند، نه فرد خاصی، نه روحانی ها و آخوندها، نه آموزش و پرورش، نه وزارت فرهنگ و ارشاد، نه دانشگاه، نه خانواده، نه مدرسه، نه آنتن ماهواره، نه اینترنت، نه چشم تو هم چشمی، به تنهایی، بلکه همه و همه، دست به دست هم، باعث شدند، این وضع به وجود اومده.
مگه چی شده؟ یعنی اتفاق خاصی تو جامعه افتاده؟ از شما می پرسم!!
هی بابا، تازه آقا می پرسه مگه چی شده؟؟ هیچ چی چهارتا جوون دوست دارن، هرجوریکه دوست دارن تو جامعه راه برن، قرن 21 آزادی، دموکراسی، دم از حقوق حیوانات می زنند، ما هم آزادی داریم دوست داریم، هر جوری دلمون خواست راه بریم، حرف داری بزنی؟؟؟!!!
ما هم که اصلا آزادی بیان نداریم، واسه همین، ساکت می نشینیم و دست روی دست می ذاریم . . . . !!!!!!
(بخشی از مکالمه طرفینی اهل نزاع - برای کمکرسانی جهت ورود سریعتر و آسانتر بازدیدکنندگان به اصل بحث)
* * * * *
اونایی که می گن بیش از سه دهه از انقلاب گذشته، از رای 98 و اندی درصدی مردم به آری جمهوری اسلامی، گذشته، وضع بهتر نشده، بدتر شده، با شماها هستم، بدونید، خودمون مقصریم که این وضع به وجود اومده، جامعه یعنی افراد، که متشکل از آحاد است، یعنی فرد فرد این انسانها در کنار هم، جامعه را تشکیل داده اند.
وقتی می بینی یارو ناموسش، از مدلهای تمام عریانِ شبکه های ماهواره ای، بدتر توی پیاده روی همین جامعه ما قدم می زنه و ککش هم نمی گزه، تازه بقیه با، بَه بَه و چَه چَه نگاهش میکنند و لذت می برند و یارو غلط می کنه بگه چرا نیگا می کنی داداش؟ وقتی می بینی شوهره به زنش می گه، اگه آرایش نکنی، تو رو با خودم نمی برم مهمونی خونه رفیقم، وقتی می بینی داداشه غمش نیست، که خواهرش چه جوری لباس بپوشه و تازه بیشتر دوست داره خواهره بیشتر جلب توجه کنه، تا خواهرش نظر رفیق داداشه رو به خودش جلب کنه، تا این داداشه، مخ خواهر رفیقش رو بزنه، وقتی زن شده، کالای تبختر و افتخار و فخرفروشی و برتری طلبی، وقتی پای شبکه های من و تو و فارسی وان، به طور کلی با همه فیلم ها و سریال ها و مسابقه ها و . . . صحبت از رابطه جنسی ضربدری و نامشروع و خیانت و کوفت و زهرماره، وقتی می بینی خیلی راحت داره رابطه های جنسی نامشروع به صورت گروهی رو در جامعه رواج میده، و این نامرد قصه ما، یکی از اونها هم خودشه و چون خودش دوست داره که این وضع ادامه داشته باشه، به ناموسش حساسیت نشون نمیده، اینها رو می بینی و خفه خون می گیری و خودت میشی یکی مثل همه اونها، اونوقت همه و همه باعث می شه، این وضع نکبت پیش بیاد.
توی همین وبلاگ در نظرات خصوصی، آقا پسری به من میگه حاج آقا کمکم کنید، چون ننه بابام توی خونه مراعات نمی کنند، و پای ماهواره هر عشق بازی و معاشقه ی کثیفی رو جلوی سه تا بچشون می کنند، خواهرم از من درخواست رابطه جنسی داره، و من موندم چه کنم؟؟؟ نکنه یه وقت بره از یه غریبه گدایی محبت و عشق بازی کنه! (معاذ الله از این بلاها و عذاب های آخر الزمان)
توی این جامعه شلوغ پلوغ، که تا مردم دو سه روز وقت بیکاری و تعطیلی و علافی گیر میارن، به بهانه زیارت میان تا به تعداد هزارتا کثافت کاری دیگه و دختر بازی توی حرم امام رضا، بیفزایند، و . . . من آخوند، باید خون دل، بخورم که ناموسم با حجابی کامل بازم از زیر فشار نگاه های نامردهای هیز و بد چشم، نمی تونه راحت رد بشه، مرد اگه مرد باشه، غیرت داشته باشه نذاره، زنش، خواهرش، مادرش، ناموسش، لخت و عریان که بماند، تازه مساوی میشه با حیوون، بلکه آرایش کرده و زینت کرده و بزک کرده، با هزار قلم خرج واسه ریخت نحسش (اولئک کالانعام بل هم أضل) بیاد قدم بذاره توی این شهر مقدس امام رضا، نیستید بیاین ببینین گند زدن به هرچی معنویت و شور خدایی است، توی این شهر مذهبی، ماه رمضون که تموم شد، توبه و استغفار و دعای جوشن و قرآن و العفو تموم شد، گند زدن توی پایتخت معنوی ایران.
وقتی میگی چرا؟ میگه حاجی یه کم خاکستری نگاه کن! نه سیاه و نه سفید، چرا همش نیمه خالی لیوان رو نیگا می کنی؟؟؟
میگه بابا مگه ما دل نداریم شاد باشیم، خوش باشیم، خوشی رو که از ما گرفتین شما آخوندها.
هیچی نمی تونی بگی به این آدم، مگه گفتنِ واقعیت های جامعه سیاه نگاه کردنه؟؟؟
مگه خوشی و شادی، زدن و کوبوندن و رقصیدن و خوردن عرق و شراب، لب ساحل دریاست؟؟؟!!!!؟؟؟!!!
مگه خوشی و شادی و راحتی، لختی و عیاشی و هرزگیه؟؟؟؟؟
بابا بیا ببین، یارو با خانوادش تفریح سالم دارن، نه یه ذره جامعه رو آلوده می کنند، نه مزاحم دیگران میشن!!!!
به قرآن دیگه از گلوم صدام در نمیاد، فشار این بی ناموسی ها، به بالاتر از حلقومم رسیده، نمیشه راه بری توی این شهر مشهد مقدس امام رضا . . .
خدا می دونه شب تا صبح که مردم سرشون رو میذارن رو بالش و می خوابن تا صبح چند صد هزار تا زنا رخ میده، باید با خاک یکسان بشه این شهر کثیف و آلوده، نکبت می باره از در و دیوارش، به خود خدا قسم، اگه نبود ضامن آهو امام نازنین ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا صلوات الله و صلوات ملائکته و رسله و انبیائه و جمیع مخلوقاته علیه) باید خدا عذابی بالاتر از عذاب قوم عاد و ثمود و نوح و صالح و . . . سر ما می فرستاد، خیلی ناراحتم از این مردم بی احساس و بی تفاوت و بی غیرت، آدمایی که به ظاهر انسانند اما هیچی واسشون مهم نیست، کل هیکل ناموسشون رو نگاه های حرام داره به تاراج می بره عین خیالشون نیست که بماند تازه می خنده و خوشحاله که توی زیبایی و غیره ناموسش زده رو دست دیگران . . .
بخش اول - ادامه دارد . . .
جواب سلام
سوال:
من نفهمیدم بالاخره اگه یکی تو فضای مجازی بهت سلام داد، باید جواب سلام رو مجازی بدی یا میتونی همینجوری تو قلبت جوابشو بدی؟
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
پاسخ مدیر وبلاگ:
سلام دخترم، پاسخ حکم شرعی این است که اگر سلام کننده، حاضر باشد یا به صورت زنده از پخش تلویزیون سلام کند، جواب سوالش واجب است البته آن هم از نوع واجب کفایی، یعنی اگر یک نفر جواب سلام کننده را بدهد، از سایرین ساقط است، و اگر همین پخش زنده نباشد، واجب نیست، یا مثلا در نامه ای یا کتابی یا نوشتاری یا پیامک ، جواب سلام واجب نیست.
امام حسین صلوات الله علیه فرموده اند:
للسلام سبعون حسنةً، تسع و ستون للمبتدی، و واحدة لالرادّ
برای سلام کردن، 70 پاداش است، 69 پاداش برای سلام کننده و یک پاداش برای جواب دهنده است.
داستان کوتاه:
یکی از اصحاب پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم متوجه شد، که هیچ کس در سلام کردن، نتوانسته زودتر از پیامبر اکرم سلام کند، برای همین، نقشه ای کشید که برای یک بار هم که شده، زودتر از پیامبر به ایشان سلام کند، روزی در کوچه پشت دیواری مخفی شد، و منظر آمدن رسول خدا از مسجد، ماند، نبی اکرم وقتی وارد کوچه شدند، از علم لدنی و منبع غیب هم که با خبر می باشند و دیدند که آن شخص پشت دیوار مخفی شده تا بر پیامبر در سلام کردن سبقت بگیرد، ناگهان پیامبر هنوز به او نرسیده بودند، بلند سلام کردند و فرمودند آقای فلانی که پشت دیوار ایستاده ای و قصدت این بود که بر من در سلام کردن، سبقت بگیری، سلام
آن شخص متوجه شد، که واقعا هیچ کسی توانایی سبقت گرفتن در سلام کردن بر رسول خدا را ندارد.
قدیما، حرم، حُرمت بیشتری داشت . . .
سلام
شاید دردی رو که فقط ما (مشهدی ها) متحمل می شیم، برای شما قابل تصور نباشه، اگر چه که هر غیرتمند دینی، همانند ما، غرورش جریحه دار می شود، لکن برای ما دردناکتر است، و شاید برای شما نه. شاید کبوترای حرم امام رضا بیشتر غمخوار باشند که خیلی وقته رفتن و نمی یان تو حرم آقا . . .

قدیما اطراف حرم امام رضا، تقاطع ها و میدان ها و خیابان ها، حال و هوای دیگری داشت، معنویت بیشتری داشت، بیشتر حُرمتش را حفظ می کردند . . .
از همشهریان هر کسی نزدیک به حرم می شد، از شرم و حیا، بیشتر رعایت می کرد ولی الان اطراف ضریح مطهر را نیز، از دست داده ایم، اگر خانمی بی حجاب بود، حرمت آقا را نگه می داشت، و وقتی به خیابانهایی می رسید که منتهی به حرم می شد، حجابش را کامل حفظ می کرد، ما بی حجاب نمی دیدیم، همه منحصر بود به شمال شهر و بالاشهر و مناطقی که از نظر بافت فرهنگی و دینی و مذهبی، با سایر مناطق فرقهای بسیاری داشت.

این تعطیلات و مسافرت ها دل ما را خون می کند، به خدا در اطراف حرم امام رضا که قدم بر می دارم، گریه ام می گیرد، با سر و وضعی نا مناسب که گویی، شوی لباس و مدل است، برای اغراضی پست همچون چرخش در بازار و دوست یابی و رفیق بازی و هرزگی . . . با انواع و اقسام مدهای جدید لباس و آرایش و رنگ های زننده لباس، در نزدیک آقا، حاضر می شوند، به خدا جوّ ملکوتی گنبد و بارگاه قدسی آقا را به هم ریخته اند، حرمت نگه نمی دارند این نامردان، نمی توان گفت، حجابشان بد است، حجاب ندارند این بی دین ها . . .
قدیما حرم، حرمت بیشتری داشت . . .
مشکل اینجاست که زائر آقا می باشند و به این جهت هر کاری که دلشان می خواهد انجام می دهند و بعد در آخر می گویند ما زائر امام رضاییم و می رویم به شهرمان . . .
تا مقابل دربهای حفاظت حرم، بدون چادر و در این چند قدم لچک کوفتی را به سرشان می کشند و إنگاری آقا از پشت دیوار نمی بیندشان
اگر در خیابانهای اطراف حرم، قدم بزنی بیشتر، شبیه لاس وگاس و . . . است تا پایتخت معنوی ایران
نمی دانم . . .
امام جمعه شهرمان صدایش گرفت از بس فریاد زد، داد زد، نالید از وضع حجاب
دخترم پسرم خواهرم برادرم بیا کمی بیشتر حرمت حرم آقا را حفظ کنیم . . . کمی بیشتر . . .
پدر معنوی
مرحوم آیت الله بهجت رضوان الله تعالی علیه و طلبگی
مرحوم آیت الله بهجت رضوان الله تعالی علیه فرمودند:

""طلبه بایستی طلبگی کند""
طلبگی یعنی:
خدمت به مردم، راه انداختن کار مردم
جواب دادن سوالات شرعی، اصلاح ذات البین
الگوی مهربانی و صمیمیت
صداقت و صفای قلب و نیت
تبسم، خنده رویی ، محبت صادقانه، مرحوم امام، مقام معظم رهبری . . .
نمایندگی و سربازی امام زمان
طلبگی یعنی:
نظم، نظافت، آراستگی و پیراستگی ظاهری و باطنی
نشاط، عشق، امید و دلداری
ملجأ و پناهگاه، غمخوار مردم، از جنس مردم
خاکی، خادم مردم، علم با عمل،
علم با عمل،
علم با عمل . . .
هنوز به پایان نرسیده است . . . .
تخریب بزرگترین حرم شیعیان و مزار نواده امام حسن(ع) در شمال آفریقا توسط وهابیان + عکس

با سلام؛